Sunday 27 April 2014

In the Evening ... bla ... bla... bla...

Subhanallah.....daripada Ilahi...



Kata manusia... CINTA itu INDAH....
Kata manusia...CINTA itu SEMPUNA....
Kata manusia...CINTA itu juga PENGUAT KEHIDUPAN KITA...

betul ke?

 Saban hari... saban waktu... tidak kira malam dan siang... sering kita dengar lagu-lagu cinta, jiwang karat lah , ape lah lagi ntah...So.. mesti sama ada sedih, gembire, bengang dan lain2 lagi arh an... heheh....betol x???...kalau bagi siapa yang nak naik(mula) atau sedang dilamun cinta tu , setiap malam mesti dengar lagu -lagu jiwang, hari-hari hantar mesej i love you, i need you. Lagi-lagi lelaki...macam aku(tapi aku lain) ,huhuhu....
Dah lumrah manusia kan??.ingin mencintai dan dicintai insan lain.(adatt). cinta tak kan pernah lari, makin lama kita nak lari dari cinta.. makin lah dekat dia datang....bak kata omputih.... ke hujung dunia...hahhaa... tak kan dapat kita lari dari anugerah tuhan ini....
         



 Pelbagai jenis cinta yang kita dapat lihat sekarang ini....ade yang benar2 cinta macam     lagu adam af, cinta muka buku bak kata wawa(Imratul  Najwa)....cinta gila macam Grey Sky Morning.....
tapi jangan lah ikot cinta nafsu ye... bukan nak mengata tapi berlaku didepan mata....Yelah mula2 cinta,suka....i loveeee you..muah muah10 sampai ke cuping handphone.. kalau ayat couple mesti lah mama, papa, daddy, mummy,abg,ayg,ucukk acemmm..dan lain2 lagi.... manis memang manis cinta tu... tapi kalau dah sampai tahap maksima...mula lah... tut3... abg, ayang dah 2 minggu!... yang si abg tup!... offkan handphone nye....






 PAHIT? ishhhh tak lari lah ..... mesti ade punye... bile pahit?.. gadoh... putusss...ehem.. ok lah aku pun menpunyai pengalaman dalam cinta ini....dah bermacam2 gadis aku cintai... memang sama... tapi berlainan nya.....seorang yang macam tu... seorang yang macam ni..akhirnya putus ..




.
                                             

 Macam mula2 aku cakap tadi lah kan... CINTA memang indah daripada ilahi.... gunakanlah cinta itu sebaiknya... janganlah sia2 kan cinta yang dianugerahkan pada korang... aku bukan serik cuma buat masa ini nak ubat luka yang dalam... dah 5 bulan kt ICU tp...nak jodoh yang baik berdoa pada Ilahi ye...

dari aku mula melalot... baik sampai sini je cerita dan coretan malam aku....
 "Yang baik tu datang dari Allah,
      Yang buruk tu datang dari hamba ini".....

Terima kasih Ya Allah....

No comments:

Post a Comment